2026-06-23

Här publicerar vi korta rapporter från vår ordförande, Alejandro Firpos besök i Almedalen

I dag är Almedalsveckan i gång och Sveriges a-kassor finns på plats i Visby.

Under dagen deltar vår ordförande Alejandro Firpo i möten och samtal om aktuella frågor som rör a-kassorna, arbetslöshetsförsäkringen och tryggheten på arbetsmarknaden.

I år har vi valt ett upplägg med fokus på dialog och möten med relevanta aktörer. 

På bilden syns Sveriges a-kassors ordförande Alejandro Firpo och Mathias Whalsten, generaldirektör för Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen, IAF.